Monesterio - Reisverslag uit Monesterio, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Monesterio - Reisverslag uit Monesterio, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Monesterio

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

12 April 2015 | Spanje, Monesterio

Plata betekent zilver, maar plata is ook een verbastering van het arabische woord balata. Hier kom je nog heel veel moorse invloeden tegen. Almaden, waar we onlangs waren is een arabisch woord en betekent weg van de mijnen. Daar waren zilver en kopermijnen. El real mocht dat voor de naam Jarra zetten omdat ze de koning hadden meegeholpen in de strijd tegen de moren.
Vanochtend weer een prachtige wandeling gehad door de natuurgebieden met zijn kurkeiken.
Veel Iberico hammen tegengekomen. Ze liepen nog rond. Ook kleine hammetjes.
Tot nu toe weinig cultuur tegengekomen. Toch wel jammer.
We zitten nu in een hostel. Een kamer met 3 bedden en Harry en Gijs liggen al te snurken. Gedouched, pilsje gedronken en even de benen laten rusten.
Harry moet helaas afhaken. Zijn nieuwe schoenen doen zo'n zeer dat ie niet verder kan. Vliegt morgen terug. Als Gijs het maar kan uithouden met mij alleen.
We blijven het rustig aandoen.

• 12 April 2015 - 19:03

Anneke:

Het gaat zo te horen goed met je voeten. Hartstikke fijn Chris. En Gijs moet blij zijn met jou als metgezel.
    Jammer voor Harry.
    Kus.

• 12 April 2015 - 19:49

Bee:

Goed gedaan Chris.Gijs jij houdt het wel uit met ons Chris toch?

• 12 April 2015 - 21:15

Berna:

Gijs kan altijd nog 100meter achter je gaan lopen! Wel jammer voor Harry.
    Maar jullie gaan maar lekker verder. Etienne heef vandaag de marathon van Rotterdam gelopen. Dus de famielje is goed bezig.