Zafra - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Zafra - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Zafra

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

14 April 2015 | Spanje, Zafra

We zitten nu in Zafra. De oudste stad van de Extremadura.
Het landschap ging van graanvelden over in wijnvelden en weer kurkeikbossen. Niet echt enerverend.
We moesten 2 beekjes oversteken waar het water behoorlijk hoog in stond. Met behulp van stenen die er ingelegd waren konden we met droge voeten oversteken. Het scheelde niet veel of we haalden een paar natte voeten door enkele rollende stenen. Gijs heeft het makkelijk want die loopt op sandalen. Een natte voet meer of minder maakt niet uit. Ook weer veel varkens boerderijen tegengekomen.
Het weer is bewolkt, niet echt warm, dus voor wandelen wat mij betreft uitstekend. Gijs wil graag een bloedhete dag hebben, zodat we het echte pelgrims gevoel gaan ervaren. We zijn wel pelgrims maar niet fanatiek.
Na het geweldige hostel van de afgelopen nacht moeten wehet weer doen met een slaapzaal en zelf de was doen. Maar vooruit dan maar.
Dat is nu gebeurd, ben zelf ook gewassen, een pelgrim mag stinken, en nu maar eens het oude hart van de stad bekijken.
We overnachten hier ook alleen maar, dus veel zullen we niet zien.
Vandaag zo·n 25 km gelopen. Onderweg een paar keer gepauzeerd. 3 Koreaanse vrouwen weggejaagd van de picknick bank waar ze zaten, want wij kwamen er bij zitten. Meteen vertrokken ze.
Weinig enerverend landschap, geen foto gemaakt, geen filmpje geschoten. Morgen beter.
Ik heb nu de beschikking over een PC, morgen weer met de slimme foon. Dan kan ik meteen fotoos bijvoegen.

• 14 April 2015 - 19:17

Hermien En Leo:

We hebben wel eens van die "pata negra" ham gegeten. In Spanje kost het ongeveer hetzelfde bedrag per kilo als in Nederland per ons. De slager zei er ook bij dat we het voor ons tweetjes moesten houden en niet voor de visite, hebben we maar gedaan.
    Veel plezier verder.

• 14 April 2015 - 19:52

Bee:

Hoi Chris hier zijn we weer ik ben een fan van je hoor.ja die vrouwtjes zijn nog niet zo geëmancipeerd dat er twee aardige Hollanders erbij willen zitten,nou dan niet hoor!!!!!!ga zo door samen Bee.

• 14 April 2015 - 22:03

Anneke:

Leuke verhalen Chris. Zo te horen haal je Santiago wel. Groetjes aan Gijs.
    Veel liefs Anneke