Salamanca dag 2 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Salamanca dag 2 - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Salamanca dag 2

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

28 April 2015 | Spanje, Salamanca

Eindelijk, we hebben ze gezien. Spaanse schone. Eigenlijk zijn ze maar heel gewoontjes. De Nederlandse schone hoeft er niet voor onder te doen.
Nou dacht ik dat Columbus in de universiteit hier de opdracht had gekregen om een route naar, uiteindelijk Amerika, te vinden. Dat is niet waar. Deze universiteit is van na 1600. Verkeerd voorgelicht.
Wat je hier wel ziet is kikkers. Nou blijkt de kikker in het wapen van Salamanca te staan. De kikker staat symbool voor losbandigheid. Altijd al gedacht van die bossenaren. Nog zedenloser dan Parijs.
De kathedraal hier is prachtig. De nieuwe bovenop de oude.
Verder hebben we niet veel gedaan. Beetje geslenterd beetje gerust. Eigenlijk willen we gewoon verder. We zijn tenslotte hier niet gekomen om een stad te bekijken.
Morgen een korte etappe. 16 km, om er weer even in te komen.
We zien weer diverse pelgrims terug. Blijven ook een dag hier en gaan dan weer verder.
De gezelligheid van de camino weer opzoeken.

• 28 April 2015 - 19:28

Bee:

Hoi Chris,een vraag, heb je onderweg nog een berg gezien waar pelgrims hun " last" kunnen achterlaten?of spullen daar neerleggen die ze niet meer mee willen sjouwen? Voor morgen weer een goede wandeling gewenst allebei en voor vanavond lekker slapen en morgen weer gezond op!!!! Bee.