Montamarta - Reisverslag uit Montamarta, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Montamarta - Reisverslag uit Montamarta, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Montamarta

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

02 Mei 2015 | Spanje, Montamarta

Eindelijk komt de zon een beetje door. De verwachting voor de komende dagen is regen. In Galicie is het nogal slecht weer. Maar achter ons komt er een hoge druk gebied aan dus mogelijk wordt het beter.
Zamora uitkomen gaf nogal een probleem. Gisteren in het plaatselijke VVV zei de man die daar stond dat er 2 mogelijkheden waren. We volgden de borden zoals we altijd doen maar nu hadden we beter ons boekje beter kunnen raadplegen. De camino werd ook nog eens doorkruist door een nieuw aangelegde snelweg. Alles was aanwezig, op en afritten, viaducten, alleen de snelweg was nog zonder asfalt. Wie zal dat betalen. We volgden de route tot we vanuit een auto die op een viaduct reed werden toegeroepen. Wij wachten en ja hoor, er werden slaapplaatsen aangeboden. Toch hielp hij ons wel wsnt hij gaf aan dat we de nog te bouwen snelweg moesten oversteken en daar een pad verder moesten volgen. Alweer een probleem nu om een stad binnen te komen.
Maar goed, we hebben weer een mooie hostel.
Eten, laten we het daar eens over hebben.
Meestal nemen we een menu del dia of een peregrino menu.
Voor 8-10 euro krijg je een 3-gangen menu. Voorgerecht, hoofdgerecht en toetje plus een fles wijn en brood. Voor elke gang heb je keuze uit zo'n 6 gerechten.
Helemaal niet verkeerd, maar na 3 weken weet je het wel. Ensalata mixta is gewoon een krop sla met olijven, tomaat en ui en eventueel ei.
Van de week dacht ik iets nieuws te proberen. Callos.
Wat het was weet ik niet ondanks het woordenboek op de telefoon. Toen het bord op tafel kwam wist ik het wel. Iets ondefinieerbaar met allemaal lamellen aan een kant. Ik heb geproefd maar maag is toch niet mijn ding. Ik mocht het wel omruilen, maar dat heb ik niet gedaan.
Was wel aardig van ze. Wat we ook een keer gegeten hebben, bjj een glas wijn. Een dikke plak geronnen bloed en gebakken in tomatensaus. Gauw doorslikken en spoelen met wijn.
Morgen op naar de splitsing met de Mozarabische route en de route die naar de camino Frances leidt.

• 02 Mei 2015 - 20:22

Bee:

Hoi Chris,lekker eten hoor! Denk maar dat het balkebrij is dat gebakken bloed.Fijn weer een lekker bedje vanavond,beentjes omhoog en lekker slapen en morgen weer fris aan de starts.Allebei de hartelijke groeten vanuit een eindelijk zonnig en geen koude wind meer Katwijk.Bee.

• 02 Mei 2015 - 20:31

Anneke:

Is wel afzien dat eten voor zo'n verfijnde kok. Ik heb het woord callos voor je opgezocht en.........eelt, gaf hij als antwoord. Lijkt dat er een beetje op wat je geproefd hebt. Haha Bah!
    Heel fijne wandeling verder Chris. Ik vind jullie kanjers!!

• 03 Mei 2015 - 15:49

Leo Strijbos:

Na een weekje weg met het "oude" Pieterpad cluppie met wat jonge aanwas op een camping bij Leiden hebben gestaan hebben we eerst even de gemiste reisverslagen gelezen. Nog even bij Bee langs geweest en daar hoorden we hoe ver je was gekomen.
    Is deze route niet zo mooi als de anderen die je gelopen hebt of lijkt dat maar ?
    Aftellen is wel lekker hè.

Groeten Hermien en Leo.