Albergueria - Reisverslag uit Alberguería, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Albergueria - Reisverslag uit Alberguería, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Albergueria

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

11 Mei 2015 | Spanje, Alberguería

Goh wat een mooie dag weer.
We moesten na vertrek wel meteen flink klimmen. De omgeving is geweldig mooi. We lopen door bossen en dan ineens is daar een dorpje. Het is hier meer bevolkt. Maar zo kom je in een dorp van 25 woningen waarvan er 2 of 3 van bewoond zijn. Spookdorpen. Mensen gaan hier ook nog erg traditioneel gekleed. Maar allemaal heel vriendelijk. Of je op weg bent naar Santiago en wensen je goede reis.
Het is heel warm geworden. We gingen in de koelte weg maar het loopt nu wel tegen de 30 gr. aan.
We zitten in een rustige plaats, weinig pelgrims en een prachtige bar.
Luis, de hospitalero, heeft een huis helemaal verbouwd en er iets moois van gemaakt. Zijn bar hangt vol met schelpen waar pelgrims door de jaren heen hun naam op schrijven. Mooi gezicht. Alle muren en plafond hangt vol.
De aanwezige pelgrims, 8 stuks, zitten te genieten in de zon of schaduw met Dire Straits en Frank Sinatra op de achtergrond. Als goden in Spanje.

• 11 Mei 2015 - 19:54

Bee:

Hallo Spaanse goden weer een stap verder en dan in een gezellig dorpje aan de wijn,het lijkt allemaal zo mooi en gemakkelijk zoals jij dit ons schrijft maar wij lezen dit lekker op de bank en hebben niet een paar honderd km in de benen.nog een paar dagen ,voor morgen een fijne wandeling met lekker weer Bee.

• 11 Mei 2015 - 20:59

Pierre:

Gelukkig dat het beter weer is geworden. Gaat het nu ook beter met het voetje.

• 11 Mei 2015 - 21:28

Anneke:

Klinkt allemaal heel idyllisch daar, Chris. Heel fijn. Het eind is in t zicht voor jullie. Succes!