Fuente de Cantos - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Fuente de Cantos - Reisverslag uit Fuente de Cantos, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Fuente de Cantos

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

13 April 2015 | Spanje, Fuente de Cantos

Balate betekent weg. Gisteren vergeten.
Vanochtend met mooi weer vertrokken. De natuur is mooi. Langzaam aan verdwijnen de kurkeiken en komt er graan voor in de plaats. Je kunt ook verder het land inkijken. Mooi glooiende vergezichten. Als je de kurkeik bossen uit bent zie je in de verte Fuente al liggen. Een Pueblo Blanco. Maar dan moet je nog een heel eind.
Goed dat het niet geregend heeft want we moesten weer een arroyo oversteken. Balancerend over keien. We zijn nu meer levende iberico hammen tegengekomen dan we dachten eerder tegen te komen.
Fuente de Campos is een rustig dorpje, althans overdag.
We hebben een prachtige hostel. Kamer met 2 bedden, badkamer op de gang en lekkere dikke handdoeken. Prima hostel. Waarschijnlijk blijven we hier.
Net in het centrum eerst 2 glazen zuma de naranja naar binnen gewerkt en een pilsje. Krijg je dan wat tapas bij, gebakken lever, darm en bloedworst maar dan meer bloed dan worst. Met andere woorden, het is afzien met z'n tweeën.
De temperaturen beginnen te stijgen hier op de Extremadura. Voorlopig nog rond de 20-25 km blijven we per dag lopen. Voetjes doen het steeds beter.

• 13 April 2015 - 16:22

Marijke:

Fijn dat het goed gaat Chris. En als de tapas even niet zo smaken, bekijk dan maar de foto's van de kookclub

• 13 April 2015 - 20:04

Harry Sprangers:

Jou "verhaaltjes" over de tocht der tochten brengen mij in een sfeer die je alleen kunt ervaren door het zelf te doen. Helaas zal ik het even met jou "verhaaltjes" moeten doen. Heel veel succes met alles en bedankt voor je dagelijkse updates.

• 13 April 2015 - 21:13

Bee:

Hoi Chris moet 2dagen oppassen bij Pim en Sam maar volg je hier ook.Lekker hoor bloedworst!!!!!!!!!!! Bee

• 13 April 2015 - 21:58

Chris Strijbos:

Ik probeer de sfeer zo natuurlijk mogelijk weer te geven Harry, maar je kunt het inderdaad alleen echt proeven door hier te lopen. Dat niet iedereen zo'n tocht kan maken is een gegeven.