Silleda - Reisverslag uit Silleda, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Silleda - Reisverslag uit Silleda, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Silleda

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

15 Mei 2015 | Spanje, Silleda

Dit is me in 2012 ook overkomen.
De planning was Laxe, zo'n 30 km, maar toen we dachten dat Laxe nog moest komen liepen we Silleda binnen. Zo'n 40 km gelopen. We zijn meteen een hostel ingedoken. Lekker rustig met eigen douche. Nog maar een keer 25 en een keer 17 km en we zijn er.
Gisteren hebben we nog nagenoten van Cesar in zijn ontvangstruimte.
Hij stookt ook zelf drank. Hebben we wat van gedronken. Poe he. Dat was niet mis. Hans, een medepelgrim had wat klompjes meegenomen en Cesar kreeg een stel. Dat vond ie geweldig. Hij had al zoveel snuisterijen binnen hangen maar nog geen klompjes. Hij zet iedereen op de foto dus wij als groep ook. Dan zie je op zijn toestel ook weer pelgrims voorbij komen waarmee je eerder in kontakt bent gekomen.
We hebben daarna een omweg gelopen omdat we naar Oseira wilden gaan. In de herberg zit een Belg als hospitalero en die komt daar al 6 jaar en blijft dan zo'n 4 maanden. Met 7-8 pelgrims per dag. Dat is saai. Hij lijkt zelf al een beetje een broeder. De broeders praten nagenoeg niet. In die 6 jaar hebben sommige broedersnog niets tegen hem gezegd.
We kregen een rondleiding door het klooster van de 12e eeuw. Pracht gebouw maar steenkoud. Na de brand van 1923 hebben ze dd bovenverdieping van ramen voorzien zodat daar nu een aangename temperatuur heerst. Daarna mochten we naar de Vespers. Omdat ik geen video en foto's via waarbenjij kan uploaden, doe ik dat via Facebook. Stiekem wat van de Vespers gefilmd. Omdat de Vespers uitliep en we om 19.00 uur in het restaurant zouden gaan eten, heb ik het gisteren kort moeten houden.
Vandaag weer heerlijk gelopen en die overblijvende paar km lukt ons ook nog wel.

• 15 Mei 2015 - 21:27

Pierre:

Hoera en eind is in zicht. Tijd gaat achteraf wel snel voorbij. Een behouden vaart naar huis

• 15 Mei 2015 - 23:19

Berna:

Een hele diepe buiging voor de prestatie die jullie leveren!!
    Chapeau!

• 16 Mei 2015 - 13:34

Hermien En Leo Strijbos:

Dat wordt afkicken voor jullie maar ook voor ons.
    Kunnen we je verslagen niet meer lezen, pakken we maar weer een gewoon boek.
    Genoten van jullie verslagen en petje af voor 1000 kilometer achter elkaar lopen.

Hermien en Leo.