Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Merida - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Merida

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

17 April 2015 | Spanje, Mérida

Vandaag maar een kortr wandeling. 16 km. We waren al redelijk vroeg in Merida. Het landschap is wat gevarieerder. We zitten in een hostel. Eigen badkamer en handdoeken weer eens een keer.
Alle winkels sluiten om 14.00 uur. Zelfs hier in stad van 50.000 inwoners met nogal wat toeristen.
We doen maar mee met de Spanjaarden en houden ook siësta.
Vanacht lag er een kerel op zaal die een heel bos heeft omgezaagd.
Hij was ook heel vroeg weg. Bang zeker om op z'n donder te krijgen. Maar ja, snurkers horen ef nu eenmaal bij.
Vanaf nu zullen we per dag flink wat km moeten maken om op schema te blijven.
Het weer is prima, 23 gr.
Foto's plaatsen via de telefoon is lastig. Uploaden stopt steeds.
We zijn vandaag door de 200 km grens gegaan.
Nog maar 800.

• 17 April 2015 - 15:54

Harry Rullmann:

Ha Chris en Gijs, jullie blijven goed gaan. Gelukkig mooi wandelweer en geregeld in een hostal om de ongemakken van de simpele herbergen te vermijden. Mijn voet wordt geleidelijk aan minder dik en weer wat buigzamer. Analyserend is mijn conclusie, dat ik aan het eind van de 1e dag, toen we door die diepe rivierbedding moesten, mijn voet geblesseerd moet hebben. Ik ging toen op dat steile talud onderuit, met mijn armen in de brandnetels. Vanaf de 2e dag ging mijn voet opspelen. Jammer om niet verder te kunnen.
    Ik heb nog een postduif met cash richting jullie gestuurd, maar die kwam de straat nog niet uit. Misschien had ik biljetten i.p.v. muntstukken moeten gebruiken? De 200km over, neem een caña of copa van me; na terugkeer afrekenen of dan samen nog een biertje pakken?
    Buen camino.

• 17 April 2015 - 19:43

Bee:

Hoi Chris en Gijs.wat een luxe hè? Een echte handdoek! We houden jullie route op een kaart bij dus morgen naar Alcuestar? Veel succes.Bee

• 17 April 2015 - 21:17

Anneke:

Fantastisch. Ga zo door, samen zij aan zij.