Galisteo - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Galisteo - Reisverslag uit Galisteo, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Galisteo

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

22 April 2015 | Spanje, Galisteo

De Extremadura doet zijn naam eer aan. Gisteren stonden we bij een drogisterij en daar vertelden ze dat er storm op komst was. Wij zeiden nog dat we dachten dat het
hier altijd warm zou zijn. Maar het woord extreem zit er niet voor niks in. We vertrokken om half 8, de lucht zag er zeer dreigend uit. We begonnen te wandelen door een mooi natuurgebied. Op een gegeven moment gingen we pauzeren. We hadden ons brood nog niet op, of de eerste druppels vielen naar beneden. Gauw rugzak om en regenjas aan. Het begon echt te gieten. Maar we hadden de rits nog niet dicht en de regen stopte alweer. Dat gebeurde zo een paar keer. Uiteindelijk heb ik mijn jas over de rugzak laten hangen en de mouwen aan elkaar geknoopt. Zorro was er niks bij.
'smiddags scheen de zon weer en werd het weer warm.
We hebben wat meer km gelopen dan nodig was. Onze boeken zijn verschillend en de mijne gaf aan dat we over Rio Lobos moesten lopen. De alternatieve route zou niet open zijn. Afijn eind goed al goed.
Als je Galisteo binnenkomt zie je een groot veld met zonnepanelen die meedraaien met de zon.
De pelgrims herberg zit vol. We zijn naar een hotel gereden net buiten het dorp. Als het goed is worden we morgen weer opgehaald en op de juiste route gezet.

• 22 April 2015 - 20:46

Bee:

Hoi Chris,let maar niet op onze broer hoor je gaat goed ,"er leiden vele wegen naar Rome" dus ook naar Santiago.groetjes vanuit een koud en winderig Katwijk.