Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Salamanca

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

27 April 2015 | Spanje, Salamanca

Nog maar 489 km te gaan.
We zitten in Salamanca.
We hebben een hostel in het centrum genomen. Even weer eigen douche en geen roncadores op de slaapkamer.
Gisteravond is het laat geworden. Half elf. We hebben met 2 Belgische vrouwen een Duitse jonge en Hugo uit Nederland, die zijn we regelmatig tegengekomen, een spel gespeeld in de bar in het dorp. Het spel heet wormen. Ik heb het zelf nog nooit gezien, maar we hebben ons wel vermaakt. De bar was eigenlijk de enige plek waar het een aangename temperatuur was. Zowat de hele rest van de dag daar doorgebracht.
De wandeling vandaag had mooier kunnen zijn als het wat beter weer was. Binnenkomen in Salamanca via een oude Romeinse brug was heel bijzonder.
We blijven hier 2 dagen. Ik wil wel de universiteit bekijken. Hier kreeg Christoffel Columbus opdracht om de weg naar Amerika te vinden
Even op adem komen en we kunnen weer verder. Als ik op de kaart kijk denk ik, niet slecht gedaan.
Geeft weer energie.

• 27 April 2015 - 17:26

Andrea:

Goed bezig vadertje :)

• 27 April 2015 - 18:58

Bee:

Goed gedaan jochie,nu maar even genieten van de stad en je pootjes rust geven.groeten vanuit een zonnig maar winderig en kil Katwijk aan zee Bee.

• 27 April 2015 - 20:38

Harry:

Chapeau Chris, dit is super. En net wat je zegt nog maar 489 km te gaan, appeltje eitje toch. Hoe dan ook succes met de 2e helft.

• 27 April 2015 - 22:07

Berna:

Geweldig gedaan heren! Even de voeten rust geven zal er niet van komen als je nog wat gaat bezoeken. Dus dan maar vroeg naar bed! Geniet er van en voor straks weer Toi Toi.

• 28 April 2015 - 01:19

Caminofrans:

Ola pelegrinoo,
    Ge gaot verschrikkelijk snel over oew prachtig pad naar boven.
    Ik wil oe bedanken dat ik zo met oe mag "meelopen", mijn dank ervoor
    gegroet,
    Bom Caminho
    Caminofrans

• 28 April 2015 - 10:19

Anneke:

Goed zo beste pelgrims. Lekker uitrusten en dan met "frisse moed" er weer tegenaan. Succes!!