Calzada de Valdunciel - Reisverslag uit Calzada de Valdunciel, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Calzada de Valdunciel - Reisverslag uit Calzada de Valdunciel, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Calzada de Valdunciel

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

29 April 2015 | Spanje, Calzada de Valdunciel

Vandaag een korte wandeling.
Om half 12 waren we al op de plaats van bestemming. Ook dit is een dorp met een zeer "levendige" dorpskern.
10 minuten lopen en je hebt alles gezien. Ze hebben hier wel een kunstzinnige smid. Hij heeft mooie dingen gemaakt.
Deze herberg heeft maar 8 bedden. Het was maar goed dst we bijtijds waren want bij terugkeer van het verkennen van het dorp waren alle bedden bezet. Diverse pelgrims moeten door verwijzen naar een hostel. Ook in een dorp een etappe verder was alles bezet. Veel pelgrims onderweg dus. Morgen willen we wat langer lopen en hebben voor de zekerheid maar een bed gereserveerd.
Je ziet in diverse herbergen een tafel staan, waar pelgrims hun overtollige spullen achterlaten. Men neemt over het algemeen te veel mee.
Het nadeel van te vroeg aankomen is natuurlijk dat er weinig te doen is. Daarom morgen wat meer km zodat we de dag daarop maar 20 km hoeven te lopen naar Zamora. Kunnen we nog iets zien van de stad.

• 29 April 2015 - 17:20

Berna:

Een korte etappe, mooi om de benen weer los te gooien.
    Morgen weer een fijne wandeling, jullie zijn nu zogezegd op de terugweg!

• 29 April 2015 - 19:28

Bee:

Hallo mannen,weer opweg nu kunnen jullie aftellen maar toch nog een aantal km te gaan.succes samen. Bee

• 30 April 2015 - 16:01

Wil Louwers:

Hoi die Chris,

Nog steeds goed bezig met lopen. Wij hebben Salamanca ook diverse malen aan gedaan, maar dan met de auto. Je hebt het nog steeds naar je zin merk ik. Mis je het koken nog niet?
    Veel groetjes vanuit een kil Oss

Wil