Granja de Moreruela - Reisverslag uit Granja de Moreruela, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Granja de Moreruela - Reisverslag uit Granja de Moreruela, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Granja de Moreruela

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

03 Mei 2015 | Spanje, Granja de Moreruela

Nou Anneke, hier in Spanje is Callos echt maag.
Gisteren zaten we al te zoeken naar de juiste route, vandaag was het niet veel beter. Er worden autowegen aangelegd en die gaan dwars door de camino heen en niet 1 keer maar verschillende keren. Het is dat Gijs een goed oriëntatie gevoel heeft en een boekje dat beter up to date is dan degene die ik heb.
We liepen de nieuwe snelweg over, dachten zo een stuk af te kunnen snijden. Echter konden we op een gegeven moment geen kant meer op omdat overal hekken waren aangebracht. Gijs vond een opening en daar hebben ee ons doorheen gewurmd. Toch nog een stuk afgesneden.
Morgen de afslag naar de Mozarabische route, die in Granada begint.
Onder de bezetting van de Moren mochten de christenen blijven als ze of een hoge belasting betaalden of zich bekeerden tot het geloof van de Moren. Dat deden velen maar vooral toen de herovering van Spanje begon rond 800, keerden veel christenen terug naar het noorden van Spanje en zij werden Mozaraben genoemd.
Namen hun eigen bouwstijl mee en daar gaan we wat van zien.

• 03 Mei 2015 - 20:35

Bee:

Gijs gij zijt toch wel ene goeie voor ons Chris al die snelwegen op je route daar is de camino niet voor hè? Dank aan jou boekje het gaat heel goed met jullie samen,goed span.
    Houdoe wor jongens.Bee

• 03 Mei 2015 - 21:01

Harry:

Hoi Chris en ook Gijs natuurlijk, zit net ff de verslagen van de laatste 3 dagen te lezen, had hier even geen tijd voor. Ik heb wel het gevoel dat het goed gaat met jullie daar. Als je weer terug bent zullen we eens kijken of we Callos in het kookprogramma kunnen opnemen. Tenminste als je het red om op tijd terug te zijn. Echter ik weet wat koken voor je betekend dus dat is weer een extra drive om de dagetappes wat langer te maken. Hoe dan ook heel veel succes met alles en vooral ZET HEM OP, je kunt het.