Tabara - Reisverslag uit Tábara, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu Tabara - Reisverslag uit Tábara, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

Tabara

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

04 Mei 2015 | Spanje, Tábara

Ik herleef 2012weer Was de afgelopen weken de platypus heel handig om te hebben, nu was het goed om een regenjas te hebben. Vanaf het moment dat we weg liepen tot het moment dat we in Tabara aankwamen heeft het de meeste tijd hard of zachtjes geregend. Broekspijpen nat, schoenen nat, sokken nat. Mijn broek zat onder de modder. Die foto heb ik al van 2012.
Mijn broek heb ik in de douche uit moeten wassen.
We zitten nu heerlijk in een hostel, we hebben de was af kunnen geven en zijn zelf ook fris en fruitig.
Net met een Ier en een Fransman een pils gedronken.
Vanochtend onderweg kom je op een punt dat je langs een stuwmeer moet lopen of langs de weg. Er hing een A4 die aangaf dat als je over de weg verder ging je het mooiste stuk van de camino mist. Nou hebben wij al zoveel mooie stukken gezien dat we het ons konden veroorloven om dit te missen. Het pad bleek ook veel te modderig te zijn en dat blijft aan je schoenen plakken. Dat loopt niet lekker.
We zien steeds weer nieuwe gezichten. Waar die zo ineens vandaan komen ......
We noemen ze maar bus pelgrims.

Harrie, Callos bij kookles. Niet doen he! Ik had het beter als pens kunnen vertalen dan was het duidelijker geweest.

Hopelijk worden onze kleren droog voor morgen. Het weer schijnt beter te worden. 27 km lopen in de regen en wij zoeken een slaapplaats. Omdat je nagenoeg geen echte rustpauzes hebt, ben je vroeg binnen en hier in die kleine plaatsen is echt nikste doen en bij regen al helemaal niet.
Lezen is wat ik nu veel doe. Pelgrimeren is afzien.

• 04 Mei 2015 - 18:26

Berna:

Je hoeft toch geen kooksels meer te hebben. Je kunt toch al koken! Heeft het waxinelichtje dus niet gewerkt. Doe ik dus ok niet meer. Nog veel succes. Het einde komt in zicht.

• 04 Mei 2015 - 18:37

Anneke:

Wat zullen jullie je lekker fris voelen na zo'n modderbad. Hopelijk is de kleding morgen droog. Heel veel sterkte.

• 04 Mei 2015 - 20:49

Harry:

Oke Chris, duidelijk. We zullen het de eerstvolgende keer dan maar gewoon bij asperges houden. Succes verder

• 04 Mei 2015 - 21:27

Bee:

daar ben ik weer,ben net naar een kerk geweest voor de dodenherdenking onze Suus mocht een gedicht opzeggen,En daar wilde deze trotse oma bij zijn.Goed idee die asperges ,Daan had tripes (het Franse woord voor pens) van het Frans naar het Spaans vertaald en dan krijg je Callos. Niet te eten volgens hem. Na regen komt zonneschijn dat weet je Hè?veel succes samen Bee.

• 05 Mei 2015 - 13:14

Leo Strijbos:

In Frankrijk hebben Hermien en ik een keer andouillettes gegeten. We wisten helemaal niet wat het was, dus proberen. We hebben toch liever ook asperges met wat hardgekookte eieren, ham en een lekker boter-mosterd sausje. Jammer van de regen, loopt niet lekker. Hopelijk wordt het de komende dagen beter en kun je meer genieten.

Groeten Hermien en Leo.