A Gudina - Reisverslag uit A Gudiña, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu A Gudina - Reisverslag uit A Gudiña, Spanje van Chris Strijbos - WaarBenJij.nu

A Gudina

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg Chris

09 Mei 2015 | Spanje, A Gudiña

Dit was de mooiste dag van de camino tot nu toe.
Gijs zegt dan heel droog, nou toen ik alleen liep vond ik het ook heel mooi.

Zodra we het dorp uit waren begon een stevige klim van 950 m naar 1250 m. Het pad was wat een pelgrims pad zou moeten zijn. Uitgehold, vol met kleine, grote en nog grotere keien. Daartussen door stroomde het water naar beneden. Je moet goed kijken waar je je voeten neerzet en je moet een paar meter vooruit kijken om je strategie te bepalen waar je moet lopen.
De afstand was maar 25 km maar je mocht blij zijn als je 3 km/u haalde. Al met al een lange wandeling.
We zitten nu in Galicie en we hoeven nog maar 200 km.
We maken een nieuwe strategie. Morgen zouden we rond de 30 km gaan lopen maar er is nu een flinke groep pelgrims onderweg. We denken er over om morgen op een tussenstop te blijven, na zo'n 20 km en dan weer rond de 25. Zo ontlopen we de problemen met het mogelijke slaapplaatsen tekort.
Eerst kijken wat voor een weer het is morgen.

• 09 Mei 2015 - 15:58

Berna:

Heb ik het goed begrepen dat jullie toch weer samen op pad zijn? Nog veel courage voor de laatste 200 km!

• 09 Mei 2015 - 18:31

Anneke:

Heeeel verstandig Chris, een goede nachtrust heeft iedereen hard nodig en een pelgrim in het bijzonder.
    Sterkte voor de laatste "loodjes" samen.

• 09 Mei 2015 - 19:30

Bee:

Chris kijk goed uit met die gladde stenen waar je loopt maar Gijs natuurlijk ook.lekker even uitrusten morgen samen. Tot morgen mannen Bee.

• 10 Mei 2015 - 11:04

Leo Strijbos:

Hatelijk hè, neem je iemand mee krijg je zo'n opmerking. Heb je niet gezegd dat ie de rest dan maar alleen moet lopen ?? Geintje natuurlijk. Nog een "klein" eindje het het zit er weer op.
    Van waaruit ga je volgend jaar lopen?

Groeten Hermien en Leo